Menu

Topic-icon impossible de connecter mes sites au controle center

• eric@trouvin.fr
  • eric@trouvin.fr's Avatar Topic Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
More
6 months 1 week ago #7747 by eric@trouvin.fr
bonjour,
je viens d'acheter le pack de tous les logiciels securitychek.
je suis en train de configurer la quinzaine de sites de mes clients sur le controle center.
malgré avoir lu tous vos tutos, plus fouiller partout sur vos forums je n'arrive pas à connecter mes sites sur la console, sauf 1 seul qui fonctionne (je ne sais pas comment, sachant que j'ai configuré les sites tous de la même façon).
pourriez vous m'aider car la je suis totalement bloqué.
merci d'avance
eric
Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
6 months 1 week ago #7748 by Jose
Hi Eric,

Thank you very much for your confidence in my extensions!

Despite I don't speak french it seems you can't connect some sites with control center. Are those sites stored in the same website that control center? Sometimes there is no dns resolution for those sites.
Also, could you be so kind to send me the log file (there is a button on top of the page)? If so use the email from which you receive forum notifications.

Regards,
Jose

• eric@trouvin.fr
  • eric@trouvin.fr's Avatar Topic Author
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
More
6 months 1 week ago #7751 by eric@trouvin.fr
Replied by eric@trouvin.fr on topic impossible de connecter mes sites au controle center
bonjour à vous,
pour vous répondre, oui, les sites que j'essai de connecter sont quasiment tous sur le même serveur. j'ai un domaine trainingfrance.fr et du multi sites dessus avec les sites de mes clients.
vous trouverez le fichier log ci-joint (celui du site sur lequel la console est installé).
je reste à votre écoute pour une solution.
merci encore.
eric

Attachment not found

More
6 months 1 week ago #7752 by Jose
Hi Eric,

I know what's happening: when control center sends a curl query to communicate with your site your site returns the following message: 'SSL: no alternative certificate'.

This means the curl fails as it can't verify the site matchs with the ssl certificate. This must be solved by your hosting provider: stackoverflow.com/questions/20842970/fix...ame-matches#35705281

Regards,
Jose

Time to create page: 0.100 seconds